היערכות למחסור במים:
למצב של מחסור מתמשך במים זורמים במערכת המים או פגיעה מתמשכת באיכות המים יש השפעה ישירה על שגרת החיים בהיבטים שונים כגון:
בישול ושתייה, ניקיון, היגיינה וסניטציה, לכן גם בעת שיגרה חשוב לשמור בבית מים ומוצרי היגיינה.
מה כדאי להכין?
- מים בכמות של 4 ליטר לנפש ליממה למשך 3 ימים (12 ליטר לנפש) – מים אלו ישמשו לשתיה ולבישול
- שקיות סניטציה אישיות ונייר טואלט
- מגבונים לחים או ג’ל אנטיבקטריאלי (לשמירה על היגיינה כתחליף למים)
- שקיות אשפה ומגבות נייר
במקרה של בעיות באספקת המים התאגיד בשיתוף הרשויות נערכות לחלוקת מים מסודרת ע”פ תכנית סדורה.
הודעה לכל התושבים תצא במדיות השונות ובה תופיע רשימת מיקומים של חלוקת המים ופרטים נוספים.
במקרה ונתקלת בחוסר במים, נא עדכן בהקדם את מוקד תקלות בשיחת חינם 1-800-20-30-70 שלוחה 1.
היערכות לאספקת מים בזמן הפסקת חשמל:
במבנים רבי קומות (בדרך כלל קומה 4 ומעלה) לרוב אספקת המים מבוססת על שימוש במשאבות חשמליות ומאגרי מים להגברת לחץ.
לכן, הפסקות חשמל עלולות לגרום לבעיות באספקת המים בעיקר בקומות העליונות.
מומלץ להביא לידיעת וועדי הבית/חברות הניהול את חשיבות התחזוקה השוטפת של מקורות האנרגיה החלופיים של החשמל.
במסגרת התחזוקה מומלץ לוודא באופן שוטף:
- קיים גנרטור תקין
- מתבצעות הפעלות תקופתיות ומתקיים טיפול שנתי בהתאם להוראות היצרן
- לוודא שמיכלי הסולר להפעלת הגנרטור מלאים באופן קבוע
- מיפוי והיכרות של ברזי שירות ציבוריים בקומת הנמוכות /קומת הקרקע/מרתפים שמהם ניתן יהיה למלא מים עבור הקומות העליונות.
אנחנו כאן בשבילכם, בשגרה ובחירום